CANTINA SAN MICHELE APPIANO

grape

Το οινοποιείο Cantina San Michele Appiano, που ιδρύθηκε το 1907, βρίσκεται στην καρδιά του Αppiano Sulla Strada Del Vino, λίγα χιλιόμετρα έξω από το Τιρόλο.

Το κυρίως κτίριο του San Michele, κτισμένο το 1909 σε στιλ Art Nouveau, λειτουργούσε κάποτε ως το βασικό κελάρι, «ενσωματώνοντας» την υπερηφάνεια των αμπελουργών και τη βαθιά αίσθηση παράδοσης της περιοχής. Συμπληρώνοντας αυτή την αναφορά στο παρελθόν, το πρόσφατα σχεδιασμένο κελάρι μαζί με το wine bar και το κατάστημα δώρων, που ολοκληρώθηκαν το 2011, επιτρέπουν μια ματιά στο μέλλον, το οποίο χαρακτηρίζεται από καινοτομία και δημιουργικότητα. Ο Hans Terzer, cellarmaster και υπεύθυνος οινοπαραγωγής από το 1977, και ο αρχιτέκτονας Walter Angonese είναι φίλοι περισσότερο από δέκα χρόνια. Καθ’ όλη τη διάρκεια της οργάνωσης και κατασκευής του νέου εκθεσιακού χώρου και του κελαριού για τα barriques, συνεργάστηκαν στενά μεταξύ τους, αλλά και με τον καλλιτέχνη από το Merano, Manfred Alois Mayr, για τον σχεδιασμό του project.

Το Art Nouveau κτίριο του οινοποιείου San Michele Appiano.

Ο νέος χώρος πωλήσεων κυριαρχείται από ανοιχτόχρωμη δρυ, η οποία χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή των πάγκων και των ραφιών, καθώς και του μεγάλου τραπεζιού στο βάθος του χώρου. Όπως και σε άλλα οινοποιεία, αυτό το υλικό προσφέρει μια οπτική σύνδεση με την οινοποίηση. Παρά το βάρος του ξύλου αλλά και του πατώματος από μωσαϊκό, ο χώρος φαίνεται φωτεινός και διάπλατος. Το φυσικό φως που τον διαπερνά προέρχεται μόνο από τα παράθυρα της εισόδου και τις αυλές. 

Κατά την είσοδο στο κτίριο εκείνο που τραβά την προσοχή είναι τα φωτιστικά, σχεδιασμένα από τον Mayr. Λυχνίες αλογόνου στερεωμένες σε ένα επιχρυσωμένο πλέγμα καλωδίων λούζουν τον χώρο με θερμό, ατμοσφαιρικό φως. Η αντιπαράθεση των «ταπεινών» υλικών με τις πολυτελείς επιφάνειες είναι πολύ έντονη, καθώς ο χρυσός περιπαικτικά αντανακλά το φως από τις λυχνίες. Το διακοπτόμενο πλέγμα καλωδίων φαίνεται σχεδόν να αιωρείται.

Τα αναμφισβήτητα «αστέρια» του χώρου είναι τα κρασιά στο κελάρι. Οι σχεδιαστές δεν ήθελαν να δημιουργήσουν μια μπουτίκ όπου θα κυριαρχούσαν η αρχιτεκτονική και τα έπιπλα, αφήνοντας λιγότερο χώρο για το κρασί. Αντιθέτως, στόχος τους ήταν να δώσουν στα κρασιά περίοπτη θέση στο κελάρι. Κατά μήκος των τοίχων είναι παρατεταγμένα δρύινα ράφια όπου εκτίθενται τα κρασιά. Ανάμεσα στα ράφια, και πλαισιωμένες από ξύλο, υπάρχουν ασπρόμαυρες φωτογραφίες με οπίσθιο φωτισμό οι οποίες απεικονίζουν αμπελώνες και καθημερινές σκηνές οινοποίησης. Ο συμβολισμός και ο συναισθηματισμός πλημμυρίζουν ολόκληρο τον χώρο, ακόμη και αν είναι παρά μόνο οι λεπτομέρειες, όπως τα πώματα φιαλών ενσωματωμένα στον ξύλινο πάγκο, που διεγείρουν τις αισθήσεις προσκαλώντας μας να τις αγγίξουμε.

To εντυπωσιακό κελάρι του οινοποιείου.

Στον χώρο των πωλήσεων, εντύπωση προκαλεί η οροφή, η οποία αρχικά φαίνεται να είναι μαύρη – μια πιο προσεκτική ματιά όμως αποκαλύπτει μεγάλους εφαπτόμενους κύκλους από μουντά χρώματα. Πετρόλ-πράσινο, γκρι-καφέ και σκούρο κόκκινο έχουν χρησιμοποιηθεί πάνω από το τραπέζι του βάθρου. Τα χρώματα αντιστοιχούν σε αυτά που βρίσκονται στον οινικό χάρτη. Πάνω από τους πάγκους και τα ράφια, χρυσό, ώχρα και γκρι-μπλε, χρώματα που εναρμονίζονται με το χρώμα του ξύλου και τις χρυσές λυχνίες. Χάρη στο υψηλής ποιότητας υλικό που χρησιμοποιήθηκε, τα έπιπλα, ενώ είναι απλά, εμφανίζονται κομψά. 

Δείτε Επίσης

Μέσα στα κελάρια, τα οποία επίσης αναστηλώθηκαν από τον αρχιτέκτονα, οι τοίχοι φέρουν το χαρακτηριστικό κατακάθι της μαύρης ζύμης. Στο βάθος του κελαριού, το άνοιγμα στη μέση του απέναντι τοίχου μοιάζει με ένα πράσινο τζάμι που έχει φωτιστεί από πίσω, δίνοντας μια εξαιρετικά αποτελεσματική οπτική ψευδαίσθηση.  Μια σκάλα από τραχύ μπετόν οδηγεί στο Art Nouveau κτίριο και στο άνω κελάρι. Και εδώ το πάτωμα είναι από μωσαϊκό. Οι τοίχοι είναι διάστικτοι με κομματάκια γυαλιού που κάνουν ολόκληρο τον χώρο να λάμπει. Από μακριά φαίνεται λες και μικροσκοπικοί πολύτιμοι λίθοι έχουν ενσωματωθεί στις επιφάνειες. 

Στόχος του project δεν ήταν να προβάλει το οινοποιείο, καθώς το San Michele Appiano ήταν ήδη φημισμένο. Μάλλον, με την αναδιαμόρφωση του κελαριού, ο αρχιτέκτονας και ο καλλιτέχνης έχτισαν πάνω σε υπάρχουσες υποδομές, συνδυάζοντας το νέο με το παλιό και παίζοντας αριστοτεχνικά με τις αντιθέσεις. g

 

Hλεκτρονική έκδοση του free press περιοδικού.
Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση ή η αποσπασματική μεταφορά κειμένων χωρίς τη γραπτή συναίνεση των κατόχων των δικαιωμάτων.


© 2020 Grape Magazine. All Rights Reserved.