Αφού κολύμπησε απόσταση ίση με την περίμετρο της γης, έβαλε…
Η αλλαγή του χρόνου είναι πάντα καλή αφορμή για να κάνουμε απολογισμούς και προβλέψεις αλλά και να θέσουμε νέους στόχους. Η Γιοβάννα Λύκου μοιράζεται μαζί μας τις δικές της προβλέψεις για το 2025, όπως έκανε και με τους αναγνώστες του newsletter του House of Wine, ως Wine & Spirits Director.
Yποδεχόμαστε τον νέο χρόνο με σκέψεις και προβλέψεις για τις τάσεις και τα trends.
Κρασί με φροντίδα
Οι Έλληνες καταναλωτές θα στραφούν φέτος περισσότερο από ποτέ σε κρασιά που για την παραγωγή τους εφαρμόζονται βιώσιμες, φιλικές προς το περιβάλλον και ηθικές γεωργικές πρακτικές με χαμηλό αποτύπωμα. Θα υπάρξει αυξημένη ζήτηση για βιολογικά, βιοδυναμικά και vegan/ vegan friendly κρασιά. Οι καταναλωτές συνειδητοποιούν πια όλο και περισσότερο τα ζητούμενά τους σχετικά με την κατανάλωση και αναζητούν κρασιά που αντικατοπτρίζουν τις αξίες τους.
NoLo for the win
Κατά την άφιξη της no & low alcohol κατηγορίας πολλοί εξ ημών φοβήθηκαν πως θα «απειλήσει» τις πωλήσεις του κρασιού. Αντιθέτως, αντί να απειλεί, στην πραγματικότητα λειτούργησε συμπληρωματικά, προσθέτοντας αυξητικές πωλήσεις από ένα κοινό που μέχρι πρότινος στην καλύτερη έπινε μπύρα ή fruit punch χωρίς αλκοόλ. Κάπως έτσι μια νέα μορφή υπεύθυνης κατανάλωσης έχει πάρει φόρα ενθαρρύνοντας τους καταναλωτές να πίνουν… αλλιώς.
Η δύναμη του Brand
Ενώ πάντα θα υπερασπιζόμαστε τους μικρότερους παραγωγούς και τις λιγότερο γνωστές ονομασίες προέλευσης και θα λατρεύουμε να ανακαλύπτουμε και να δοκιμάζουμε, δεν χωράει αμφιβολία ότι το brand name (είτε αυτό αφορά σε ετικέτα, παραγωγό, περιοχή ή και ποικιλία) έχει δύναμη και κερδίζει στα σημεία.
Ο καταναλωτής αισθάνεται ασφαλής να επιλέξει κάτι το οποίο γνωρίζει και κάτι το οποίο έχει εμπιστευτεί ξανά στο παρελθόν και δεν τον έχει απογοητεύσει. Για να μη σχολιάσω πως στην προσπάθεια να αποδώσουμε φόρο τιμής στο «άγνωστο οινοποιείο» πέσαμε πάνω και σε φιάλες πατάτες.
Wine Influencing αυτή η μάστιγα
Χωρίς αμφιβολία οι συστάσεις με το κρασί πρέπει να είναι απλές και κατανοητές. Τι συμβαίνει όμως όταν αυτό γίνεται παρεξηγημένη μανιέρα; Βίντεο, αναρτήσεις ακόμη και άρθρα μοιάζουν να χαμηλώνουν το επίπεδο του περί αυτού ο λόγος οίνου και να περιφέρονται σαν περιοδεία – φάρσα με μέτριο, ημιμαθές και συχνότατα επαναλαμβανόμενο περιεχόμενο.
Αρχική » WINE TRENDS
Η απομυθοποίηση έχει γίνει γραφικότητα, η απλοποίηση απλοϊκότητα και η fun διάσταση καρναβάλι. Εν τω μεταξύ loud και too much χαρακτήρες κερδίζουν όλο και περισσότερο χώρο.
Η πολυπλοκότητα του κρασιού θα είναι πάντα αναπόσπαστο κομμάτι της γοητείας του και κατά συνέπεια της απήχησής του. Το ίδιο η μαγεία και η απεραντοσύνη του.
Καταναλωτές, επαγγελματίες και παραγωγοί ας το θυμόμαστε που και που το 2025.