Το Waitrose γίνεται το πρώτο σούπερ μάρκετ στο Ηνωμένο Βασίλειο που αφαιρεί τα πλαστικά και αλουμινένια καψύλια από τις φιάλες κρασιού που παράγει και εμπορεύεται, σε μια προσπάθεια να μειώσει τα περιττά υλικά συσκευασίας.
Το project όπως μεταδίδουν τα ειδησεογραφικά πρακτορεία ξεκίνησε εχθές, Δευτέρα 24 Απριλίου. Οι αγοραστές θα δουν τη διαφορά σε τρία ιταλικά κρασιά – Zibibbo και Mascalese από τη Σικελία, και Lacrima από το Μάρκε – και στο ισπανικό Trincadeira από το Αλεντέχο. Πρόκειται για κρασιά που αποτελούν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας του Waitrose.
Η αλλαγή αυτή αναμένεται να επεκταθεί σταδιακά έως το τέλος της χρονιάς και στα δέκα κρασιά της σειράς Loved & Found, που δημιουργήθηκε για να παρουσιάσει στους καταναλωτές λιγότερο γνωστές ποικιλίες σταφυλιών και οινικές περιοχές. Η εταιρεία εκτιμά ότι αυτή η κίνηση θα εξοικονομήσει μισό τόνο περιττής συσκευασίας ετησίως.
Οι λάτρεις του κρασιού έχουν συνηθίσει στην ιεροτελεστία που προηγείται του ανοίγματος μιας φιάλης, να περιλαμβάνεται και το κόψιμο των καψυλίων, τα οποία όμως όπως φαίνεται, δεν εξυπηρετούν κανένα λειτουργικό σκοπό, έτσι η εξάλειψή τους θα είναι καλύτερη για το περιβάλλον – και το άνοιγμα της φιάλης πιο εύκολο για τους οινόφιλους.
Ο Dick εξηγεί ότι τα καψύλια μπήκαν στις φιάλες πριν πολλά χρόνια για να αποτρέψουν μυρμήγκια και σκαθάρια από το να καταστρέφουν κρασιά που αποθηκεύονταν σε σκοτεινά και υγρά κελάρια. Αυτά τα έντομα τρυπούσαν τους φελλούς, προκαλώντας διαρροή του κρασιού ή τη μυρωδιά βρεγμένου όταν ανοίγονταν. Ωστόσο, πολύ λίγοι άνθρωποι έχουν πια κελάρια κρασιού και εκείνοι που τα έχουν τείνουν να κρατούν τα κρασιά τους σε πολύ καλύτερες συνθήκες. Έτσι, τα καψύλια χρησιμοποιούνται πλέον μόνο για αισθητικούς λόγους και φαίνεται ότι δεν είναι πλέον τόσο απαραίτητα.
Αρχική » ΓΥΜΝΕΣ ΦΙΑΛΕΣ
Οι φελλοί που χρησιμοποιεί η αλυσίδα Waitrose έχουν επίσης βελτιωθεί δραστικά, και τα κρασιά στην σειρά Loved & Found χρησιμοποιούν έναν καινούργιο φελλό με τεχνολογία FSC.
Η κίνηση αυτή αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας του σούπερ μάρκετ για τη βιωσιμότητα και δείχνει ότι η μεγάλη αλυσίδα έχει δραστηριοποιηθεί σε πολλούς τομείς που έχουν να κάνουν με την προστασία του περιβάλλοντος και τον περιορισμό του ενεργειακού αποτυπώματος.
Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η κίνησή τους να σταματήσουν να παράγουν και να πουλάνε μικρά μπουκάλια κρασιού τα οποία αντικαθιστούν με αλουμινένια κουτιά, μειώνοντας την εκπομπή CO2 ανά ποτό στο μισό.