Ξεκίνησε να γίνει φωτογράφος, αλλά μόλις ολοκλήρωσε τον πρώτο κύκλο…
Το Peloponnese Wine Festival 2025, έρχεται τη Δευτέρα 20 Ιανουαρίου στο ξενοδοχείο Athenaeum
Intercontinental και η έκθεση γίνεται αφορμή για συζήτηση με τον Άρη Τσέλεπο, οινοποιό και πρόεδρο της ΕΝΟΑΠ, της Ένωσης των Οινοπαραγωγών του Αμπελώνα της Πελοποννήσου. Σήμερα αριθμεί περισσότερα από 60 μέλη που προέρχονται από πολλές διαφορετικές ζώνες. Με 190.00 στρέμματα αμπελώνων, δεκάδες ποικιλίες και κάποιες από τις πιο σημαντικές ζώνες ΠΟΠ της χώρας μας όπως είναι η Νεμέα και η Μαντινεία, η Πελοπόννησος είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες οινικά περιοχές της χώρας. Οι προοπτικές που ανοίγονται μέσα από τις συνέργειες και οι στόχοι της Ένωσης είναι τα κύρια θέματα που αναπτύσσονται στην κουβέντα που ακολουθεί.
Νίκος Ιωαννίδης: Υπάρχει κάτι κοινό οινικά μιλώντας για την Πελοπόννησο που οδηγεί σε μια έκθεση εκτός από τη Γεωγραφία;
Άρης Τσέλεπος: Πέρα από τις γηγενείς ποικιλίες της Πελοποννήσου, το Μοσχοφίλερο, το Αγιωργίτκο, το Ροδίτη και τόσες άλλες, θεωρώ ότι οι παραγωγοί μας μοιράζονται πολλά κοινά στοιχεία. Στη μεγάλη
πλειονότητά τους τα οινοποιεία της Πελοποννήσου είναι οικογενειακές επιχειρήσεις που μεταλαμπαδεύουν τις γνώσεις τους από γενιά σε γενιά, έχοντας μια κοινή πολιτιστική, ιστορική και
γαστρονομική κουλτούρα. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με τα κοινά στοιχεία των διαφορετικών terroir, πιστεύω πως αποτυπώνονται και στα κρασιά που παράγουμε όλοι μας, συνθέτοντας το μωσαϊκό των Πελοποννησιακών κρασιών.
ΝΙ:Ποιες είναι οι προτεραιότητες της νέας διοίκησης της ΕΝΟΑΠ;
ΑΤ: Η προτεραιότητα μας είναι η προσπάθεια να παρουσιάσουμε και να προωθήσουμε τα κρασιά της
Πελοποννήσου ως ένα ενιαίο, πολυσύνθετο, ανανεωμένο brand, δημιουργώντας συνέργειες με
τους κλάδους της γαστρονομίας, της φιλοξενίας κ.α.. Στόχος μας είναι ενισχύσουμε την εικόνα μας
συνολικά, καθώς πιστεύω ότι ποιοτικά είμαστε σε πολύ υψηλό επίπεδο, και να υπάρχει μια δίκαιη
εκπροσώπηση όλων των μελών μας στις δράσεις μας. Η διασφάλιση και η βελτίωση της ποιότητας
των κρασιών στο βαθμό που μας αναλογεί αποτελεί διαχρονικό στόχο της ΕΝΟΑΠ.
ΝΙ: Σε ποιες αγορές στοχεύετε και θέλετε να προωθήσετε τα κρασιά σας;
ΑΤ: Η Πελοπόννησος είναι η μεγαλύτερη περιφέρεια σε εξαγωγές και τα κρασιά μας βρίσκονται ήδη σε
πάρα πολλές αγορές του κόσμου. Η Αμερική και ο Καναδάς αποτελούν κατά τη γνώμη μου δυο αγορές
που το Πελοποννησιακό κρασί έχει δουλέψει για δεκαετίες και έχει ήδη μια σημαντική παρουσία
με δυνατότητες εξελίξεις. Αντίστοιχα στην Ευρώπη, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία αλλά και
άλλες χώρες έχουν ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς. Πολλά οινοποιεία πλέον εξάγουν σε χώρες
της Ασίας, και της Λατινικής Αμερικής αλλά και στην Αυστραλία.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως την εσωτερική αγορά και την αγορά της Κύπρου όπου οι καταναλωτές
έχουν δημιουργήσει ιδιαίτερους δεσμούς με τα κρασιά μας και αποτελούν ίσως τις δύο πιο
σημαντικές αγορές. Γι’ αυτό και οι δυο ετήσιες εκθέσεις κρασιών μας παραμένουν στην Αθήνα και
τη Λευκωσία.
ΝΙ: Ποιες είναι οι κινήσεις που σχεδιάζετε σε σχέση με τις ζώνες, τα ΠΟΠ & ΠΓΕ τις ποικιλίες;
Σκέφτεστε να προχωρήσετε σε ανασχεδιασμό, αναθεωρήσεις;
Αρχική » ΟΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ
ΑΤ: Θεωρώ ότι οι τοπικές ενώσεις σε επίπεδο ζώνης είναι οι πλέον κατάλληλες και έχουν εξελιχθεί
σημαντικά τα τελευταία χρόνια σε βαθμό που μπορούν να καθορίσουν από μόνες τους τις αλλαγές
στους επιμέρους φακέλους. Η ΕΝΟΑΠ μπορεί να έχει έναν επιτελικό ρόλο και ένα ρόλο εγγυητή
στη διαδικασία αυτή. Σε σχέση με τα ΠΓΕ, θεωρώ ότι πρέπει πράγματι να γίνουν αναθεωρήσεις
καθώς οι φάκελοι πρέπει να εκσυγχρονιστούν τόσο σε σχέση με τις ποικιλίες όσο και σε σχέση με
άλλα θέματα αλλά αυτή είναι μια χρονοβόρα διαδικασία.
ΝΙ: Ποια είναι τα επόμενα βήματα σε ότι έχει να κάνει με την εξωστρέφεια για την Ένωσή σας;
ΑΤ: Προσπαθούμε πάντα να κάνουμε καινούργιες δράσεις βάσει των οικονομικών δυνατοτήτων μας.
Πέρα από τις εκθέσεις σε Αθήνα και Κύπρο, ακολουθεί η συμμετοχή μας στις διεθνείς εκθέσεις
PROWEIN και Wine Paris, με την οικονομική συνδρομή της περιφέρειας Πελοποννήσου, και πολύ σύντομα αν όλα πάνε καλά θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε δυο fam-trips για το 2025 με
δυο πολύ επιδραστικούς οργανισμούς του χώρου του κρασιού.