PROWEIN- ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ, ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ

Avatar

Η ProWein επέστρεψε μετά από απουσία δύο ετών λόγω της πανδημίας. Ο απολογισμός της τριήμερης έκθεσης για κρασιά και οινοπνευματώδη ποτά είναι θετικός με τους διοργανωτές να κάνουν λόγο για “εντυπωσιακή επάνοδο”.

Η συμμετοχή των εκθετών και η προσέλευση των επισκεπτών ήταν σαφώς μειωμένη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, κάτι αναμενόμενο καθώς η ζωή μας μετά τον Covid έχει αλλάξει. Μετά από αλλεπάλληλες ακυρώσεις και αναβολές, τελικά ο κόσμος του κρασιού συναντήθηκε στο Ντίσελντορφ το τριήμερο 15 με 17 Μαΐου. 

Συμμετείχαν τα μεγαλυτερα brand του κόσμου στο χώρο του κρασιού αλλά και εισαγωγείς, εξαγωγείς, εμπορικοί αντιπρόσωποι. Φυσικά έλειπαν και πολλοί. Έλειπαν οι Ρώσοι και οι Κινέζοι, όπως και πολλοί εκθέτες και επισκέπτες από τις ΗΠΑ. Υπήρχαν 3 νέα hall αλλά η έκθεση ήταν κατά 4.000 τετραγωνικά μικρότερη από το 2019. Οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να κάνουν γευστικές δοκιμές, ενώ οι διοργανωτές είχαν ετοιμάσει ένα εντυπωσιακό πλέγμα παράλληλων εκδηλώσεων και γευσιγνωσιών από experts του κρασιού και δράσεις όχι μόνο στο Messe όπου φιλοξενείται η έκθεση αλλά και στην πόλη του Ντίσελντορφ.

Η ProWein με αριθμούς

  • 5.700 εκθέτες από 62 χώρες, από 6.900 που ήταν το 2019 
  • 38.000 επισκέπτες από 145 χώρες, ενώ ήταν περισσότεροι από 60.000 το 2019
  • Συμμετοχές οινοποιείων: Ιταλία (1.400), Γαλλία (1.100), Γερμανία (700), Ισπανία (650), Αυστρία (270), Πορτογαλία (350) και εκτός Ευρώπης (500)
  • 150 παραγωγοί από την περιοχή της Καμπανίας
  • 111 ελληνικές συμμετοχές με 94 οινοποιεία και 12 παραγωγούς αποσταγμάτων, μπύρας και αλκοολούχων ποτών
  • 300 εκθέτες από 30 χώρες παρουσίασαν ποτά και αποστάγματα 
  • Δύο στους τρεις επισκέπτες ήταν εκτός Γερμανίας. Οι περισσότεροι φυσικά από την Ευρώπη, ενώ ακολούθησαν η Βόρεια και Νότια Αμερική, η Ασία (αν και η απουσία των Κινέζων ήταν ιδιαίτερα εμφανής) η Αφρική και η Αυστραλία.
  • Οι πιο πολλοί προέρχονταν από τον κλάδο της λιανικής (σε ποσοστό 28%), αλλά και από εστιατόρια, καφέ και μπαρ (το 17% του συνόλου) και εισαγωγείς- εξαγωγείς οίνου και αλκοολούχων ποτών (σε ποσοστό 10%). 

Οι τάσεις που κυριάρχησαν στη φετινή έκθεση

Τα δεδομένα δείχνουν ότι το κρασί άντεξε και συνεχίζει τον δρόμο του παρά την πανδημία, ωστόσο τα πράγματα δεν είναι ίδια. Φαίνεται ότι σήμερα η μαγική λέξη είναι η “προσαρμογή”. Η βιωσιμότητα και η αειφορία δεν είναι πια θεωρητικές έννοιες, αλλά ακούγονται όλο και πιο πολύ και απασχολούν σοβαρά τους παραγωγούς. Οι αυξήσεις των τιμών και οι ελλείψεις πρώτων υλών, όπως είναι λογικό, έχουν επηρεάσει και τον κόσμο του κρασιού. Τα τελευταία τρία χρόνια, όλο και περισσότεροι οινοποιοί προσαρμόζουν τις καλλιέργειες αλλά και τα κρασιά τους στην κλιματική αλλαγή. Πολλά οινικά προϊόντα που δεν ήταν αποδεκτά πριν από λίγα χρόνια, γίνονται trend της εποχής μας. 

Φέτος ένα από τα συνθήματα ήταν και το “zero alcohol”. Σύμφωνα με τους διοργανωτές η τάση για κρασιά και ποτά χωρίς αλκοόλ εξαπλώνεται. Τέτοια προϊόντα αναζητούν κυρίως οι νεότεροι καταναλωτές. Έρευνες δείχνουν ότι αυτή η αγορά έχει ανέβει από τα 7,8 δισεκατομμύρια δολάρια το 2018 στα 10 δις το 2021. Ένα ολόκληρο hall ήταν αφιερωμένο σε κρασιά, μπύρες και ποτά χωρίς αλκοόλ με παραγωγούς από την Αυστραλία, την Ιταλία, τη Γαλλία, το Βέλγιο, τον Καναδά και την Ολλανδία. Εκτός από κρασιά, ήσυχα και αφρώδη, παρουσίασαν ουίσκι, τζιν και απεριτίφ χωρίς αλκοόλ.

Το stand του Ινστιτούτου Οίνου της Γερμανίας (IWD) ήταν αφιερωμένο στα ροζέ κρασιά. Η άνοδος τους τα τελευταία χρόνια είναι εντυπωσιακή σε όλο τον κόσμο και όπως δήλωσε η διευθύντρια του Ινστιτούτου Μόνικα Ρόιλε, “υπάρχουν εξαιρετικές προοπτικές για τα γερμανικά ροζέ”.

Οι πωλήσεις σαμπάνιας αυξήθηκαν κατά 30% το 2021 και 50 παραγωγοί από την Καμπανία είχαν τον δικό τους χώρο, στο Champagne Lounge. 

Τέλος, βιολογικά πιστοποιημένα οινοποιεία και μέλη του δικτύου Demeter από την Ιταλία, τη Γαλλία, την Ισπανία, τη Γερμανία και την Ελλάδα παρουσίασαν τα κρασιά τους σε ξεχωριστό hall.

 Ισχυρή η Ελληνική παρουσία στην έκθεση.

Η Ελληνική παρουσία

Συνολικά είχαμε 111 ελληνικές συμμετοχές με 94 οινοποιεία και 12 αποσταγματοποιεία και ποτοποιία ως εκθέτες στη φετινή ProWein. Η ΕΔΟΑΟ, η Enterprise Greece αλλά και οι Περιφέρειες υποστήριξαν τις περισσότερες από τις αυτές τις συμμετοχές. Οι οινοποιοί είχαν την ευκαιρία να κάνουν B2B συναντήσεις και να αναπτύξουν εμπορικές σχέσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Στο stand και στο wine bar των Wines of Greece παρουσιάστηκαν 37 κρασιά με στόχο την εξοικείωση του κοινού με τους οίνους με ένδειξη ΠΟΠ και ΠΓΕ. Τα περισσότερα ήταν από γηγενείς ποικιλίες και η παρουσίαση τους έγινε χωρίς να φαίνονται οι ετικέτες καθώς στόχος ήταν η προώθηση του ελληνικού κρασιού συνολικά και όχι συγκεκριμένων brands.   

Για την ελληνική παρουσία στην έκθεση, το grapemag ζήτησε από την οινολόγο Μαριάννα Μακρύγιαννη που συμμετείχε ως wine expert στη στελέχωση του περιπτέρου των Wines of Greece να μοιραστεί την εμπειρία της. Όπως μας είπε, η ανταπόκριση των επισκεπτών ήταν πολύ θετική. 

Δείτε Επίσης
ΤΙ ΕΧΕΙ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΤΟ ΚΡΑΣΙ ΑΠΟ ΤΗ ΜΟΔΑ Μέρος 2ο

«Το stand των Wines of Greece ήταν αρκετά δημοφιλές και με “ποιοτικούς επισκέπτες”, παρόλο που ο αριθμός τους ήταν σημαντικά μικρότερος από προηγούμενες χρονιές, πιθανότατα λόγω της μεταφοράς της ημερομηνίας της έκθεσης από τον Μάρτη στον Μάιο αλλά και λόγω των εκλογών στο κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας. Οι ιδιοκτήτες εστιατορίων και οι εισαγωγείς από τη Γερμανία έδωσαν και φέτος το παρών στο Ελληνικό περίπτερο. Με εξέπληξε η δυναμική παρουσία οινοχόων από την Βραζιλία, ενώ εντυπωσιακή ήταν και η προσέλευση επαγγελματιών οίνου από την Αμερική.

Οι επισκέπτες που ήρθαν στο περίπτερό μας γνώριζαν ήδη το Ασύρτικο και ήθελαν να δοκιμάσουν τα διαφορετικά στυλ. Οι περισσότεροι είχαν ξαναδοκιμάσει κρασιά από Ξινόμαυρο και Αγιωργίτικο. Εντυπωσιάστηκαν με τον αριθμό των γηγενών ποικιλιών αλλά και τη φρεσκάδα, την πολυπλοκότητα κρασιών από ποικιλίες όπως το Μοσχοφίλερο, ο Ροδίτης, το Σαββατιανό, το Μοσχάτο, το Βιδιανό και η Λημνιώνα».

Το περίπτερο των Wines of Greece, στήθηκε με στόχο την ενίσχυση της εξωστρέφειας του ελληνικού κρασιού, μια συμμετοχή που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Ενημέρωση στα Κράτη Μέλη για τους Οίνους ΠΟΠ –ΠΓΕ και την λελογισμένη κατανάλωση αλκοόλ με χώρες στόχους Ελλάδα και Γερμανία», της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ). Η αποστολή του προγράμματος είναι αφενός η ενημέρωση καταναλωτών και επαγγελματιών του χώρου για τις ενδείξεις ΠΟΠ και ΠΓΕ στα κρασιά και αφετέρου η ευαισθητοποίηση για την κατανάλωση του κρασιού με μέτρο. Η ΕΔΟΑΟ αποτελεί μέλος της παγκόσμιας οργάνωσης “Wine in moderation” από το 2016. 

 

 


Hλεκτρονική έκδοση του free press περιοδικού.
Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση ή η αποσπασματική μεταφορά κειμένων χωρίς τη γραπτή συναίνεση των κατόχων των δικαιωμάτων.


© 2020 Grape Magazine. All Rights Reserved.