Ανεξάρτητος δημοσιογράφος εδώ και περίπου πέντε χρόνια. Ασχολήθηκα πριν από…
Οι βραβεύσεις και οι υψηλές βαθμολογίες από κριτικούς για κρασιά που εισάγει η εταιρεία Αίολος μας δίνουν την αφορμή για μια συζήτηση πάνω στο θέμα των διακρίσεων και της επίδρασής τους στην οινική αγορά. Στις ερωτήσεις που θέσαμε απάντησε ο CEO της Αίολος, Κωνσταντίνος Λαζαράκης MW, σχετικά με τις αλλαγές που συνέβησαν το 2024 στην ελληνική αγορά του κρασιού.
Γιάννης Μουρατίδης: Γιατί τα βραβευμένα σας κρασιά είναι στο μεγαλύτερο τους ποσοστό τα εισαγόμενα; Έχει να κάνει με την ποιότητα ή με την ολιγωρία των Ελλήνων παραγωγών να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς;
Κωνσταντίνος Λαζαράκης MW: Δεν ξέρω αν αυτό ισχύει στην περίπτωση της Αίολος. Στο μεγαλύτερο μέρος των κρασιών που εισάγουμε προέρχονται από παραγωγούς που θεωρούνται οι κορυφαίοι στην περιοχή τους (ή και χώρα τους) οπότε δεν μπαίνουν στον κόπο να στείλουν τα κρασιά τους σε διαγωνισμούς. Αν μιλάγαμε για βαθμολογίες από δημοσιογράφους, αυτό θα ίσχυε πιο έντονα, αλλά η ερώτηση πηγαίνει την κουβέντα προς άλλη κατεύθυνση.
Σημείωση: Τα τελευταία χρόνια, η συμμετοχή ελληνικών ετικετών σε διαγωνισμούς έχει αυξηθεί σημαντικά, ενώ σιγά σιγά, βλέπουμε και φημισμένους αξιολογητές κρασιών, να βάζουν στις επιλογές τους ελληνικές ετικέτες.
ΓΜ: Η ελληνική αγορά κρασιού μεγαλώνει και αλλάζει. Σημαντικές εξαγορές έγιναν μέσα στο 2024 και αλλαγές χαρτοφυλακίων. Πώς σας επηρεάζει αυτή η κατάσταση και ποια είναι η στρατηγική σας για τη χρονιά που έρχεται;
ΚΛ: Δυστυχώς, στην Ελλάδα, τα τελευταία 15 χρόνια μας έχουν δείξει πως, όταν οι άνθρωποι κάνουν σχέδια, οι θεοί γελάνε. Άρα η στρατηγική που ακολουθεί η Αίολος είναι λίγο παλαιομοδίτικη, λίγο British Wine Trade style. Μένουμε με έμφαση στην ποιότητα, στο πάνω κομμάτι της αγοράς, στο να δίνουμε την καλύτερη δυνατή τιμή σε όλους τους πελάτες μας και όχι να μπαίνουμε στο παιγνίδι των μεγάλων εκπτώσεων σε τιμές που είναι φτιαγμένες επί τούτου προς τα πάνω. Δηλαδή θέλουμε να φέρνουμε κρασιά που υπάρχει λόγος να τα πίνουν οι καταναλωτές κρασιού στην χώρα μας, Έλληνες και ξένοι, να ενθουσιάζονται όταν τα πίνουν και να τα πληρώνουν σε μια τιμή που θα τους κάνει να τα αποζητούν ξανά.
ΓΜ: Υπάρχει κάποια αύξηση στις online πωλήσεις κρασιού, η οποία να δικαιολογεί ανησυχία για την αγορά του χονδρικού εμπορίου.
Αρχικη » ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΒΡΑΒΕΥΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΙΟΛΟΣ
ΚΛ: Επειδή δεν πουλάμε στον τελικό καταναλωτή απευθείας παρά μόνο στο χονδρεμπόριο, δεν μπορούμε να έχουμε ξεκάθαρη εικόνα για την πορεία των πωλήσεων online. Ίσως πιο εύκολο είναι να σχολιάσουμε την πορεία εταιρειών που ξέρουμε πως κυρίως κάνουν πωλήσεις από το site τους, αν και πάλι δεν μπορούμε να έχουμε 100% ακρίβεια. Θεωρώ πως μάλλον οι online πωλήσεις ανεβαίνουν, αλλά κυρίως στα premium κρασιά, αλλά το χονδρεμπόριο δεν νομίζω πως πρέπει να νιώθει την γη να κουνιέται κάτω από τα πόδια του. Το μέρος που ο Έλληνας παραδοσιακά αγκαλιάζει το ποιοτικό
εμφιαλωμένο κρασί είναι το εστιατόριο και εκεί η διείσδυση των online πωλήσεων θέλει ακόμη χρόνο.
ΓΜ: Η επιλογή ενός οινοποιείου να διαθέσει απευθείας τα κρασιά του στην αγορά είναι εφικτή για κάθε οινοποιείο ή υπάρχουν προϋποθέσεις που τελικά δεν ισχύουν για τα περισσότερα οινοποιεία στην Ελλάδα;
ΚΛ: Για να πάει ένα οινοποιείο απευθείας στην αγορά πρέπει είτε να έχει μικρό όγκο κρασιού, άρα να το πουλάει σχετικά εύκολα, ή να έχει ένα τέτοιο εμπορικό όνομα που να το ζητάει η αγορά. Αν δεν ισχύει είτε το ένα είτε το άλλο, τότε η έλλειψη ενδιάμεσου στην αγορά θα είναι μεγάλο πρόβλημα. Μπορείς να κόψεις κρίκους από την εφοδιαστική και εμπορική αλυσίδα που υπάρχει στην αγορά, αλλά δεν μπορείς να κόψεις τις ανάγκες της αγοράς που αρχικά δημιούργησαν αυτούς τους κρίκους. Και το να καλύψει ένας παραγωγός μόνος του τις ανάγκες αυτές απαιτεί χρόνο, κεφάλαια, τεχνογνωσία και υπομονή. Ελάχιστοι έχουν όλα τα παραπάνω.