Οι περισσότεροι δείκτες φανερώνουν μικρό προβάδισμα στις live δημοπρασίες
Οι δείκτες TOP500 και HIVAL δείχνουν ότι οι πωλήσεις κρασιών είναι ελαφρώς υψηλότερες (0,4%) στις online δημοπρασίες. Αντιθέτως, ο δείκτης WMJ150 δίνει προβάδισμα 4% στις live. Ακόμη μεγαλύτερη είναι η διαφορά στον δείκτη MATURE (vintages 1980–1990), όπου οι live δημοπρασίες προηγούνται κατά 12%.
Γενικό συμπέρασμα: οι συλλέκτες τείνουν να αγοράζουν και να πωλούν online τα νεαρά κρασιά, ενώ στα premium, παλαιωμένα vintages οι πωλητές προτιμούν τις live δημοπρασίες, όπου επιτυγχάνουν υψηλότερες τιμές.
Συνολικά, οι online και live δημοπρασίες κρασιών το 2022 διακίνησαν 524 εκατομμύρια δολάρια, δηλαδή 18% λιγότερα από το 2021, που ήταν χρονιά-ρεκόρ. Η Acker Merrall & Condit παραμένει στην πρώτη θέση, με πωλήσεις 121 εκατομμυρίων δολαρίων το 2022, 34% κάτω από το ρεκόρ του προηγούμενου έτους.
Τι συμβαίνει στην Ευρώπη;
Η iDealwine, η μεγαλύτερη εταιρεία online δημοπρασιών στην Ευρώπη, έκλεισε το 2024 με κύκλο εργασιών 39,1 εκατομμύρια ευρώ, εξυπηρετώντας περισσότερους από 650.000 πελάτες παγκοσμίως. Σύμφωνα με τον δείκτη idealwine, τα λευκά κρασιά αποτελούν πλέον 28,7% των δημοπρασιών, έναντι 23,7% το 2019, με τα Chardonnay της Βουργουνδίας να πρωταγωνιστούν.
Οι τιμές σπάνιων κρασιών στις πρόσφατες δημοπρασίες έφτασαν τα 1.360 ευρώ για vintage του 2018 (με αναγωγή στα 750 ml).
Τα ερυθρά κρασιά, πάντως, συνεχίζουν να κυριαρχούν. Το ρεκόρ του 2024 σημειώθηκε σε δημοπρασία 639 φιαλών Domaine de la Romanée-Conti, οι οποίες πουλήθηκαν έναντι 2,65 εκατομμυρίων ευρώ, δηλαδή 4.142 ευρώ ανά φιάλη.
Αξιοσημείωτο στοιχείο για την ευρωπαϊκή αγορά είναι και το μερίδιο των οργανικών και βιοδυναμικών κρασιών: παρέμεινε σταθερό το 2024, στο 28,4% σε ποσότητα και 35,6% σε αξία.









