ΤΟ ΜΠΛΕ ΤΡΑΚΤΕΡ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΑΣΙΝΟ

Νίκος Ιωαννίδης

Το Μπλε Τρακτέρ γίνεται πράσινο: Η πρώτη βιώσιμη καμπάνια στο ελληνικό κρασί

Το πιο αναγνωρίσιμο τρακτέρ του ελληνικού αμπελώνα αλλάζει χρώμα – τουλάχιστον συμβολικά. Η γνωστή ετικέτα ΜΠΛΕ ΤΡΑΚΤΕΡ του Κτήματος Κυρ-Γιάννη βρίσκεται στο επίκεντρο της πρώτης οργανωμένης καμπάνιας βιωσιμότητας στον κόσμο του ελληνικού κρασιού, μεταφέροντας ένα ξεκάθαρο μήνυμα: κάθε μικρή αλλαγή μπορεί να φέρει μεγάλο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Η καμπάνια στρέφει το βλέμμα εκεί που σπάνια κοιτάμε: στη φιάλη. Η νέα, ελαφρύτερη φιάλη του ΜΠΛΕ ΤΡΑΚΤΕΡ – κατά 90 γραμμάρια λιγότερη από την προηγούμενη – αναμένεται να μειώσει την κατανάλωση γυαλιού κατά 34,2 τόνους ετησίως. Αυτό μεταφράζεται σε 11,2 τόνους λιγότερες εκπομπές CO2, ισοδύναμες με:

  • την κατανάλωση 2.865 λίτρων βενζίνης (περίπου 3,6 χρόνια οδήγησης ενός ΙΧ), ή
  • την ενέργεια που καταναλώνει μια τετραμελής οικογένεια για περισσότερα από 5 χρόνια.

Και δεν είναι μόνο το βάρος: κάθε νέα φιάλη του λευκού, ροζέ και ερυθρού ΜΠΛΕ ΤΡΑΚΤΕΡ αποτελείται πλέον από τουλάχιστον 72% ανακυκλωμένο γυαλί.

Όταν η φιάλη μετράει

Η φιάλη είναι ένας από τους πιο ενεργοβόρους παράγοντες στην παραγωγή κρασιού, τόσο για την ενέργεια που απαιτείται για την παραγωγή της, όσο και για τις επιπτώσεις στις μεταφορές – από τη διανομή μέχρι την τελική ανακύκλωση. Γι’ αυτό, όπως υπογραμμίζει η Γιώτα Καρανάτσιου, Marketing Manager του Κτήματος Κυρ-Γιάννη, η καμπάνια «Το Μπλε Τρακτέρ γίνεται Πράσινο» δεν εστιάζει απλώς στην επικοινωνία αλλά στην πράξη:

«Η βιωσιμότητα απαιτεί μια ολιστική προσέγγιση. Συχνά εστιάζουμε στον αμπελώνα – που όντως είναι η καρδιά της δουλειάς μας – όμως η πραγματικότητα είναι πολύ πιο σύνθετη. Το γυαλί είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα. Το sustainability είναι για εμάς τρόπος ζωής, όχι μόνον αφήγημα. Απαιτεί επενδύσεις, έρευνα και μετρήσιμα αποτελέσματα.»

Από τη Νάουσα μέχρι το Αμύνταιο

Η καμπάνια ξεκίνησε στις αρχές Μαΐου, με επίκεντρο το Κτήμα στη Νάουσα και φυσικά το ίδιο το μπλε τρακτέρ – το αυθεντικό μηχάνημα που χρησιμοποίησε ο Γιάννης Μπουτάρης στα τέλη της δεκαετίας του ’60 για να φυτέψει τα πρώτα αμπέλια στο Γιαννακοχώρι. Η πρωτοβουλία επεκτείνεται και στον νέο επισκέψιμο χώρο στον Άγιο Παντελεήμονα Αμυνταίου, με δράσεις για μικρούς και μεγάλους – ειδικά σχεδιασμένα προγράμματα για παιδιά, παιχνίδια συνεργασίας και δραστηριότητες με έμφαση στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση.

Η καμπάνια έρχεται έναν χρόνο μετά από δύο σημαντικά ορόσημα για το Κτήμα Κυρ-Γιάννη και για το ελληνικό κρασί γενικότερα:

Το Κτήμα έγινε το πρώτο ελληνικό οινοποιείο που μέτρησε και επαλήθευσε κατά ISO 14064 το ανθρακικό του αποτύπωμα (σε Νάουσα και Αμύνταιο).

Ήταν επίσης το πρώτο στην Ελλάδα που εντάχθηκε στο διεθνές δίκτυο International Wineries for Climate Action (IWCA), μαζί με κορυφαία οινοποιεία όπως Torres, Jackson Family, Ridge Vineyards, Famille Perrin και Opus One.

Ο στόχος που έχει θέσει το IWCA είναι φιλόδοξος αλλά σαφής: μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα έως το 2050. Και αποτελεί μέρος της καμπάνιας Race to Zero των Ηνωμένων Εθνών.

Το ΜΠΛΕ ΤΡΑΚΤΕΡ μπορεί να έγινε «πράσινο», αλλά ο συμβολισμός ξεπερνά την αλλαγή χρώματος. Το κρασί, όπως και η αμπελουργία, είναι μια υπόθεση που κοιτάζει στο μέλλον – και η βιωσιμότητα είναι πια αναπόσπαστο κομμάτι του.

 

  • Η εκτίμηση εξοικονόμησης βασίζεται σε πωλήσεις του 2024.
  • Οι υπολογισμοί CO2 περιλαμβάνουν το σύνολο του κύκλου ζωής της φιάλης: παραγωγή, μεταφορά, χρήση και ανακύκλωση.

TAGS

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Με την εγγραφή σας στη λίστα των παραληπτών θα λαμβάνετε το newsletter του grape!

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Νέες Ετικέτες

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Με την εγγραφή σας στη λίστα των παραληπτών θα λαμβάνετε το newsletter του grape!