Ανεξάρτητος δημοσιογράφος εδώ και περίπου πέντε χρόνια. Ασχολήθηκα πριν από…
Στόχος οι 300.000 φιάλες το 2024 από 32 ελληνικά οινοποιεία
“Επιλέξαμε να αξιοποιήσουμε εμπορικά την αγορά της Κίνας πριν από περίπου 9 χρόνια”, μας λέει ο Κωνσταντίνος Λιάκος, ιδρυτής και διευθυντής marketing της Hellenic Agora Trading Limited, η οποία εισάγει περισσότερες από 100.000 φιάλες κρασί ετησίως, ενώ ο στόχος σε βάθος τριετίας είναι πολύ υψηλότερος, καθώς το 2024 αναμένεται να κλείσει με 300.000 φιάλες. Μετά τα δύσκολα πρώτα βήματα, η κατάσταση έχει αλλάξει και το ελληνικό κρασί έχει γίνει πιο γνωστό.
“Η Κίνα είναι πολύ πιθανό, σύντομα, να είναι η δεύτερη μεγαλύτερη παραγωγός στον κόσμο, με διεθνείς κυρίως κόκκινες ποικιλίες, ενώ δεν αποκλείονται και κάποιες πειραματικές φυτεύσεις με ελληνικές ποικιλίες”, λέει ο κ. Λιάκος. Ωστόσο, ο ίδιος δεν βλέπει την τοπική παραγωγή ως εμπόδιο για το ελληνικό κρασί, καθώς η αύξηση της κατανάλωσης θα δημιουργήσει περισσότερους οινόφιλους, οι οποίοι θα αναζητήσουν νέες γευστικές εμπειρίες στη συνέχεια.
Το κρασί έχει ακόμα αρκετό δρόμο για να γίνει βασικό στοιχείο στο καθημερινό τραπέζι, εναντί των αποσταγμάτων, τα οποία κυριαρχούν σε μεγάλη ποικιλία. Η αγορά του κρασιού από το ράφι ήταν στο παρελθόν περισσότερο συνδεδεμένη με κάποιο δώρο ή ένα εορταστικό γεγονός. Πλέον, έχουν πληθύνει οι λίστες με κρασί σε εστιατόρια και νέα wine bars, γεγονός που οφείλεται και στις εμπειρίες που αποκομίζουν οι Κινέζοι από τα ταξίδια τους.
Η κινέζικη κουζίνα δεν είναι μία και διαφέρει ανάλογα την περιοχή, οπότε το wine pairing στην Κίνα αλλάζει ανάλογα με την τοπική κουζίνα. Τα μενού ωστόσο, ευνοούν να βρίσκονται παράλληλα στο τραπέζι τόσο λευκά όσο και ερυθρά κρασιά. Εντυπωσιακό επίσης είναι το γεγονός ότι έχει ήδη δημιουργηθεί ένα εμπορικό πλάνο, στο οποίο η ρετσίνα θα μπορούσε να αντικαταστήσει τις δύο επιλογές κρασιού, εφόσον ο πελάτης επιθυμεί κάτι τέτοιο.
Ο Σπύρος Αποστόλου, υπεύθυνος αγορών και συνεργάτης της εταιρείας από την ίδρυσή της υποστηρίζει: “Στον εμπορικό τομέα, η HORECA αγοράζει κυρίως από εμάς. Ανοίξαμε την αγορά πόρτα-πόρτα. Σήμερα έχουμε στο πελατολόγιο μας περισσότερα από 100 εστιατόρια δυτικής και κινεζικής κουζίνας και πλέον έχουμε αρχίσει να βλέπουμε και ενδιαφέρον από τους χονδρεμπόρους.”
Ο μέσος καταναλωτής αγοράζει το κρασί του από τις εμπορικές ψηφιακές πλατφόρμες στο διαδίκτυο, δαπανώντας συνήθως 12 ευρώ ανά φιάλη.
Οι 11 εργαζόμενοι της Hellenic Agora Trading Limited, μεταξύ άλλων, φροντίζουν για την προώθηση του κρασιού στο ευρύ κοινό μέσα από όλες τις πιο γνωστές πλατφόρμες, ακόμα και με τη μορφή του telemarketing που είναι ένα πολύ διαδεδομένο κανάλι πωλήσεων. Ανάμεσα στους εργαζόμενους επίσης, υπάρχει και υποψήφια Master of Wine, η οποία προετοιμάζεται ήδη υπό την καθοδήγηση του Κωνσταντίνου Λαζαράκη, MW. Από τη στιγμή της παραγγελίας, ο πελάτης μπορεί να παραλάβει το προϊόν από 1 έως 3 μέρες σε όλη την Κίνα! Για την ερχόμενη χρονιά, η εταιρεία θα διαθέτει στο χαρτοφυλάκιο της 32 ελληνικά οινοποιεία από τα 22 που έχει σήμερα.
Αρχική » ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΣΙ ΕΙΣΒΑΛΛΕΙ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ
Η αγορά της Κίνας είναι τεράστια και άρα ανάλογα είναι και τα περιθώρια ανάπτυξης.
Όπως μας λέει ο Κωνσταντίνος Λιάκος :“Τα Γαλλικά κρασιά εδώ και τρία χρόνια είναι σε πτώση και τα Αυστραλέζικα αποκλείστηκαν μέσα σε μια νύχτα, εξαιτίας της διακοπής των διμερών εμπορικών σχέσεων με τη χώρα. Είναι μεγάλη ευκαιρία για το ελληνικό κρασί να συμπληρώσει αυτό το κενό και σε αυτό το στόχο έχουμε εστιάσει τις προσπάθειές μας.”