TSELEPOS WINES: ΒΡΗΚΕ ΠΡΟΣΦΟΡΟ ΕΔΑΦΟΣ ΣΤΗ ΝΑΟΥΣΑ

Γιάννης Μουρατίδης

«Να μιλήσεις με τον Τσέλεπο», λέει ο Άρης Τσέλεπος, όταν του ζητήσαμε να κάνουμε μια συζήτηση για το νέο εγχείρημα της Tselepos Wines, η οποία απέκτησε γη στη Νάουσα και έχει κάνει τα πρώτα βήματα με σκοπό να δημιουργήσει ένα boutique οινοποιείο που θα περιτριγυρίζεται από αμπελώνα 25 στρεμμάτων. Συναντήσαμε λοιπόν τον Γιάννη Τσέλεπο στο lobby του ξενοδοχείου Εσπερίδες και τον αφήσαμε να εκφράσει τις σκέψεις του με τις ελάχιστες δυνατές παρεμβάσεις.

Γιάννης Μουρατίδης: Φαίνεται να υπάρχει ένας κοινός παρανομαστής στις επενδύσεις σας. Αυτός είναι που σας φέρνει και στη Νάουσα;

Γιάννης Τσέλεπος: Εμείς όταν ξεκινήσαμε, ήμασταν από τα οινοποιεία που βάλαμε πλάτη για να υπάρχει το ελληνικό κρασί πάνω στις βάσεις που είναι σήμερα και μάλιστα σε εκείνες τις δύσκολες εποχές. Δηλαδή, πάνω στις ελληνικές ποικιλίες, στις ζώνες Ονομασίας Προέλευσης και την δημιουργία του εθνικού στρατηγικού σχεδίου για το ελληνικό κρασί. Από τη δεκαετία του ‘80 και μετά έγιναν ομηρικές μάχες για να υλοποιήσουμε το μεγάλο όραμα της αείμνηστης Σταυρούλας Κουράκου που θα αναδείκνυε τον ελληνικό αμπελώνα και οινοποίηση.

«Η προσωπική μου αντίληψη από την πρώτη στιγμή που ξεκινήσαμε από την κατηγορία των μικρών οινοποιείων μέχρι και σήμερα που έχουμε εξελιχθεί σε ένα μεσαίου μεγέθους οινοποιείο, είναι ότι αμπελουργός και οινοποιός θα πρέπει να είναι το ίδιο πρόσωπο», λέει ο Γιάννης Τσέλεπος.

Το ίδιο πιστεύουν και τα παιδιά μου, ο Άρης και η Ανδριανή, τα οποία ελπίζω ότι θα συνεχίσουν το έργο μου. Αυτή είναι και η φιλοσοφία που πιστεύουμε ότι θα επιβιώσει σε βάθος χρόνου. Βάσει αυτής της αντίληψης, υπάρχει μια αρχή και ένα τέλος στην παραγωγική μας δυνατότητα, το οποίο θέτει πρακτικά η ιδιόκτητη γη μας. Έτσι φτιάχτηκε το Κτήμα Τσέλεπου στη Μαντινεία, το οποίο θέλαμε να είναι βιώσιμο, χωρίς όμως να κάνει εκατομμύρια φιάλες.

Ήδη θεωρούμε ότι το Κτήμα Τσέλεπου είναι κορεσμένο με 600.000 φιάλες ετησίως και 600 στρέμματα ιδιόκτητου αμπελώνα. Οπότε, το επόμενο βήμα ήταν να υλοποιήσουμε το μεγάλο μας όραμα, το οποίο είναι η παρουσία μας στις τέσσερις σημαντικότερες ζώνες κρασιού στην Ελλάδα, με τις ποικιλίες πρεσβευτές. Έτσι, δημιουργήθηκε το Κτήμα Δρυόπη στη ζώνη του Αγιωργίτικου, η Κάναβα Χρυσού Τσέλεπος στη Σαντορίνη και έμενε η ζώνη του Ξινόμαυρου.

ΓΜ: Οπότε, τώρα βρίσκεστε στο τελευταίο βήμα της οινικής σας διαδρομής;

ΓΤ: Ναι, βρισκόμαστε πλέον και στις τέσσερις ζώνες που θεωρώ τις σημαντικότερες για το ελληνικό κρασί. Ωστόσο, η Νάουσα είναι και το ξεκίνημα για τον Άρη… Κάποια στιγμή τον ρώτησα «Θέλεις να ασχοληθείς με τη Νάουσα;» και μου απάντησε θετικά. Εγώ δεν μπορώ πλέον να ασχοληθώ 100% με αυτό το νέο πρότζεκτ, οπότε η υποστήριξη από τον Άρη ήταν το έναυσμα για να αγοράσουμε το κτήμα που είδατε σήμερα. Έχει έκταση 25 στρέμματα και περιλαμβάνει ένα οίκημα, το οποίο θα διαμορφώσουμε ώστε να γίνει το boutique οινοποιείο μας. Σε αυτό το κτήμα ελπίζουμε ότι θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε μια μεγάλη Νάουσα. Ελπίζουμε πρώτο κρασί να το βγάλουμε πειραματικά σε συνεργασία με αμπελουργό και οινοποιείο της περιοχής, με σταφύλια από τον φετινό τρύγο. Από εκεί και πέρα θα ακολουθήσουν και άλλες οινοποιήσεις μέχρι το αμπέλι που θα φυτέψουμε να φτάσει στο επίπεδο που θέλουμε, ίσως και σε 8 χρόνια από σήμερα. Θα σεβαστούμε το χρόνο για να αποκτήσουμε τη γνώση του Ξινόμαυρου.

ΓΜ: Το εγχείρημα της Σαντορίνης ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες σας;

ΓΤ: Στη Σαντορίνη έχουμε μια συνεργασία την οικογένεια Χρυσού, η οποία έχει 120 στρέμματα αμπελώνα με Ασύρτικο και εμείς επενδύσαμε στο οινοποιείο και σε μια κάναβα, η οποία θα είναι επισκέψιμη στο άμεσο μέλλον. Ωστόσο, από τη Σαντορίνη είμαστε απογοητευμένοι. Ο τρόπος που λειτουργεί εκεί το επιχειρηματικό περιβάλλον είναι καταστροφικός για το μέλλον του νησιού. Άναρχη δόμηση σε βάρος του αμπελώνα και πρακτικές που θέτουν σε κίνδυνο τα ΠΟΠ κρασιά, είναι μερικοί από τους παράγοντες που έχουν αρχίσει ήδη να επηρεάζουν την οινική εικόνα του νησιού. Δεν πήγαμε στη Σαντορίνη για να έχουμε μεγάλα κέρδη. Αυτό που θέλαμε και επιδιώξαμε από την αρχή είναι να βοηθήσουμε ακόμα περισσότερο να ανέβει το brand Σαντορίνη, το οποίο είναι παγκοσμίως γνωστό, να βάλουμε το όνομα Τσέλεπος σε μερικά από τα καλύτερα εστιατόρια του κόσμου. Αυτό το έχουμε πετύχει και είμαστε ευχαριστημένοι.

TAGS

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Με την εγγραφή σας στη λίστα των παραληπτών θα λαμβάνετε το newsletter του grape!

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Νέες Ετικέτες

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Με την εγγραφή σας στη λίστα των παραληπτών θα λαμβάνετε το newsletter του grape!