Αφού πέρασε 15 χρόνια σε στούντιο ειδήσεων ασκώντας “σοβαρή δημοσιογραφία”…
Οι K2Design, Γιάννης και Μενέλαος Κουρούδης, έχουν βάλει τη σφραγίδα τους σε μερικές από τις πλέον ενδιαφέρουσες και πιο συζητημένες δουλειές των τελευταίων ετών.
Έίμαστε πολύ τυχερές που το Grape είναι μία από αυτές.
Λίγο πριν κλείσουμε τεύχος, πάντα ο ίδιος διάλογος γίνεται. «Ήρθε»; Ο λόγος για τα μαγικά και αγαπημένα μας εξώφυλλα –το ένα καλύτερο από το άλλο– που έχουν φτάσει αισίως τα 31 στον αριθμό. Όλα δημιουργίες του Γιάννη Κουρούδη, που μαζί με τον Γιάννη Κονδύλη –που σχεδιάζει με τον δικό του μοναδικό τρόπο τις εσωτερικές σελίδες του Grape– δίνουν ζωή στις ιστορίες μας!
Την προσοχή μας στο γραφείο της οδού Βερανζέρου, –ανάμεσα σε πολύ γνώριμα προϊόντα των οποίων η συσκευασία έχει την υπογραφή τους– την παράσταση κλέβουν τα δεκάδες μπουκάλια με ετικέτες κρασιού που έχουν φιλοτεχνήσει.
Γιατί οι Κ2 αγαπούν το κρασί, όπως χαρακτηριστικά λέει ο Γιάννης Κουρούδης. «Θεωρώ ότι η ετικέτα είναι σαν ένα μικρό ποίημα. Με τρεις λέξεις πρέπει να πεις μια ολόκληρη ιστορία».
ΓΚ Το γραφείο, γνωστό ως Κ2, δημιουργήθηκε στα τέλη του ’90, αλλά εγώ είχα αρχίσει να εργάζομαι σε περιοδικά και εφημερίδες, κάνοντας εικονογραφήσεις, γελοιογραφίες και άλλες γραφιστικές δουλειές, νωρίτερα. Έκεί ανοίξαμε τις πόρτες μας σε μεγάλους πελάτες, όπως ο Κορρές, ο οποίος μετατράπηκε από ένα απλό φαρμακείο στο Παγκράτι σε παγκόσμιο brand. Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε, μεταξύ άλλων, και με τα εικονογράμματα της Ολυμπιάδας του 2004, τα οποία θεωρούνται τα καλύτερα που έχουν δημιουργηθεί από το 1936 μέχρι σήμερα, καθώς και με πολλά άλλα πρότζεκτ, όπως το Μέγαρο Μουσικής, το Έθνικό Θέατρο, η Λυρική Σκηνή και, φυσικά, τα αγαπημένα μας κρασιά.
ΜΚ Τα πράγματα έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια. Ήμασταν αρκετά πιο σιωπηλοί όσον αφορά την επικοινωνία. Τώρα ξανασυστηνόμαστε. Έπιπλέον, έχουμε πια πολλούς νέους τρόπους, και μέσα, και αυτό φαίνεται. Για παράδειγμα, η δουλειά που έγινε με το Μέγαρο Μουσικής. Το κοινό προσεγγίστηκε με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο και αυτό εκτιμήθηκε, κερδίζοντας φέτος το μεγάλο βραβείο της χρονιάς στον σχεδιασμό. Η αγορά είναι πλέον πολύ πιο ανοιχτή σε νέες ιδέες, γεγονός που μας οδηγεί να εξελίξουμε τις δεξιότητές μας και τη φιλοσοφία μας. Παραμένουμε πολύ ενημερωμένοι όσον αφορά τις τελευταίες τάσεις, αλλά πάντα προσπαθούμε να διατηρούμε τη διαχρονικότητά μας και να προσαρμόζουμε την προσέγγισή μας ανάλογα με το κάθε project.
ΓΚ Το κομμάτι της δουλειάς μας έχει αλλάξει. Έγώ πλέον ελέγχω το τελικό αποτέλεσμα. Κάνω πολύ λίγο σχεδιασμό πλέον – και το λέω με χαρά. Αυτά που σχεδιάζω είναι κυρίως ετικέτες κρασιού ή εξώφυλλα βιβλίων. Λατρεύω το κρασί. Θεωρώ ότι η ετικέτα είναι σαν ένα μικρό ποίημα. Με τρεις λέξεις πρέπει να πεις μια ολόκληρη ιστορία. Αυτός είναι και ο λόγος που αγαπώ τόσο το να δημιουργώ ετικέτες. Πρέπει με πολύ λίγα στοιχεία να περιγράψω στον άλλο τι υπάρχει στο μπουκάλι που θα ανοίξει, ενώ ταυτόχρονα καλούμαι να δημιουργήσω ένα καλλιτεχνικά άρτιο αποτέλεσμα.
ΜΚ Τυχαίνει, βέβαια, κάποια φορά η ετικέτα να γίνει θεατρική παράσταση! Έίναι εντελώς θέμα προσέγγισης. Και ακόμα πιο βασικό, πρέπει να προσαρμοζόμαστε σε αυτό που χρειάζεται να αναδείξει ο πελάτης. Έπιπλέον, πρέπει να είναι εφικτή η επικοινωνία του περιεχομένου μας και στο εξωτερικό.
ΠΚ Πόσο σας έχει επηρεάσει η τεχνολογία στη δουλειά σας; Π.χ., γιατί να μη σχεδιάσει κάποιος μια ετικέτα ή ένα λογότυπο στο ChatGPT;
ΓΚ Όσον αφορά τη νέα τεχνολογία, δεν μας έχει επηρεάσει σημαντικά. Πιστεύω ότι στο επίπεδο που βρισκόμαστε, δεν θα φέρει μεγάλες αλλαγές. Έκεί που θα κάνει διαφορά είναι σε μικρότερα γραφεία και σε νέους γραφίστες που τώρα ξεκινούν. Ναι, μπορεί κάποιος να σχεδιάσει ένα απλό λογότυπο με ένα μηχάνημα, αλλά το θέμα είναι ότι αυτό το πράγμα πρέπει να μπορέσει να ενσωματωθεί στην ταυτότητα της επιχείρησης.
ΜΚ Όσον αφορά τη βασική δυσκολία, αυτή τη στιγμή τα μηχανήματα δέχονται input από υπάρχοντα στοιχεία και τα αναπαράγουν. Δεν είναι ακόμα δυνατή η πρωτογενής προσέγγιση. Έμείς είμαστε εδώ για να δημιουργούμε κάτι εντελώς καινούργιο, τουλάχιστον προς το παρόν, γιατί στο μέλλον δεν γνωρίζουμε τι θα συμβεί. Από την άλλη πλευρά, αυτή η τεχνολογία είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να γίνουν πολύ δημιουργικά πράγματα. Στην πορεία θα δούμε ακόμα πιο ενδιαφέροντα πράγματα. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε μια φάση όπου δοκιμάζουμε πώς θα αντιδρούσε κάποιος στο να κατασκευάσει κάτι από ανθρακόνημα ή πώς θα ήταν ένα πρόσωπο φορώντας Balenciaga. Στο μέλλον θα υπάρχει πολύ μεγαλύτερη ελευθερία.
ΓΚ Έτσι πρέπει να το διαχειρίζεσαι, ως ένα εργαλείο. Αν το αντιμετωπίσεις ως πανάκεια, τότε υπάρχει πρόβλημα. Πρέπει να θεσπιστούν κανόνες, κυρίως ηθικοί, και πιστεύω ότι δεν θα είναι τόσο τρομακτικό όσο φαίνεται αυτή τη στιγμή.
WINE PORTFOLIO
Κυρ-Γιάννης, Τσιλιλής, Κτήμα Θεόπετρα, Κτήμα Ακράνι, Τσιμπίδης, Ρούβαλης, Έλληνικά Κελλάρια, Santo Wines, Patraiki Wines, Κτήμα Ανδρέου, Χατζημιχάλης, Κτήμα Μερκούρη, Άμβυξ, Πετρακόπουλος.
140+ AWARDS
[ Reddot, Epica, ED Awards, Ermis, Ebge ]