Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Bordeaux εξέτασαν τη συσχέτιση μεταξύ των διάφορων συναισθηματικών στοιχείων που προκύπτουν κατά τη δοκιμή κρασιών που έπιναν για πρώτη φορά. Κάλεσαν 65 ανθρώπους να δοκιμάσουν επτά διαφορετικά κόκκινα κρασιά από το Bordeaux με διάφορα αισθητηριακά χαρακτηριστικά και επίπεδα ποιότητας. Τα συναισθήματα που προκαλούνταν κατά την κατανάλωση μετρήθηκαν αντικειμενικά χρησιμοποιώντας ερωτηματολόγια, αλλά και με τη χρήση τιμών συγκατάθεσης του δέρματος, παλμών καρδιάς και εκφράσεων του προσώπου.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι τα κρασιά ενεργοποιούν μετρήσιμες φυσιολογικές και κινητικές αντιδράσεις. Η ταυτόχρονη ενεργοποίησή τους επιβεβαιώνει την πραγματικότητα των συναισθημάτων που αισθάνονται και περιγράφουν κατά τη δοκιμή. Στα συμπεράσματά τους, οι συγγραφείς της μελέτης υπογραμμίζουν ότι η βιομηχανία του κρασιού έχει “πραγματικό ενδιαφέρον στη χρήση αυτών των μετρήσεων για να εκμεταλλευτεί τη συναισθηματική επίδραση των οργανοληπτικών ιδιοτήτων των κρασιών ως μέσο για χαρακτηρισμό, διάκριση και αξιολόγηση”. Αυτό σημαίνει ότι στο μέλλον, τα κρασιά που στοχεύουν ακριβώς στα συναισθηματικά καταναλωτικά κριτήρια θα μπορούσαν να προωθηθούν περισσότερο στην αγορά.