Ο SERGEI SMIRNOV ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟ PORTO CARRAS

Στην πρώτη του συνέντευξη, ως CEO του Domaine Porto Carras, ο Sergei Smirnov, μιλάει αποκλειστικά στο Grape Business και τον Γιάννη Μουρατίδη για τους βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους της επιχείρησης, η οποία μετά από μια δύσκολη περίοδο, θέλει να αναβιώσει και να ξεπεράσει τις επιτυχίες του ιδρυτή της.

Η θέα προς τη θάλασσα και τους αμπελώνες από τα ψηλότερα σημεία του Domaine Porto Carras, ειδικά όταν ο ήλιος βρίσκεται στη δύση του, είναι εντυπωσιακή. Καθώς όμως το μάτι συνηθίζει το τοπίο και εστιάζει στη λεπτομέρεια, οι πληγωμένοι αμπελώνες, λόγω έλλειψης φροντίδας από την προηγούμενη διοίκηση του Κτήματος, δίνουν ένα σαφές μήνυμα ότι η συνέχεια δεν θα είναι μια εύκολη διαδρομή για το νέο ιδιοκτήτη.

Καθώς περπατάμε μέσα στους αμπελώνες με τον Sergei Smirnov, CEO του Domaine Porto Carras, εύλογα γεννάται το ερώτημα, τι ποσοστό αυτών είναι στην παρούσα φάση παραγωγικό. Σύμφωνα με τον ίδιο με μια πρώτη εκτίμηση που έχει γίνει σε συνεργασία με τον Γιώργο Κοτσερίδη, καθηγητή του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών στο Εργαστήριο Οινολογίας και Αλκοολούχων ποτών, το ποσοστό είναι περίπου 50%. Καθώς όμως η μελέτη συνεχίζεται, δεν αποκλείεται το ποσοστό αυτό να μειωθεί επιπλέον.

«Η πρόκληση είναι μεγάλη», λέει ο Sergei Smirnov, «καθώς δεν έχουμε μόνο να αναβιώσουμε κομμάτια του κτήματος, αλλά πρέπει και να αποφασίσουμε αν θα κρατήσουμε εκτάσεις, των οποίων η παραγωγικότητα έχει επηρεαστεί από την κλιματική αλλαγή.»

Η προσπάθεια αυτή έχει ξεκινήσει ουσιαστικά το 2023, αν και η επίσημη μεταφορά των δικαιωμάτων στη νέα διοίκηση, έγινε το 2022. Στον ένα χρόνο που μεσολάβησε, έπρεπε να αξιολογηθούν οι υποδομές, να αποφασιστούν επενδύσεις σε εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού και να δημιουργηθεί η ομάδα που τελικά θα υλοποιήσει το όραμα του νέου ιδιοκτήτη. Στη δημιουργία της ομάδας, ο Sergei Smirnov ανέλαβε το ρόλο του manager, με κύρια αρμοδιότητα το συντονισμό των ομάδων και τη διαμόρφωση της εμπορικής στρατηγικής.

Πρώτα η επιβίωση και μετά η βελτίωση

Οι πρώτοι στόχοι της διοίκησης είναι συνδεδεμένοι με την επιβίωση του Κτήματος, το οποίο με την προηγούμενη διοίκηση έφτασε στο χείλος της καταστροφής. «Σε κάθε περίπτωση», όπως λέει ο Sergei Smirnov, «στόχος είναι να σεβαστούμε τη φήμη που φέρει το παρελθόν του Κτήματος και αυτό σημαίνει υψηλή ποιότητα πρώτης ύλης και εξαιρετική οινοποίηση.»

Το γεγονός ότι το Κτήμα Porto Carras είναι ο μεγαλύτερος ενιαίος βιολογικός αμπελώνας με έκταση 6.000 στρέμματα, εκ των οποίων τα μισά είναι αμπέλια και τα υπόλοιπα ελαιώνας, είναι μια βάση για ποιοτική πρώτη ύλη. Είναι όμως και μεγάλη πρόκληση, δεδομένου ότι οι τρέχουσες κλιματικές συνθήκες, δυσκολεύουν πολύ την παραγωγή, όπως επίσης η διάταξη του Κτήματος σε πεζούλες κάνει σχεδόν αδύνατη τη χρήση μηχανών στην καλλιέργεια και τον τρύγο.«Υπό αυτές τις συνθήκες δεν αποκλείεται ένα κομμάτι του Κτήματος να καλλιεργηθεί με συμβατικές μεθόδους,» λέει ο Sergei Smirnov, «προκειμένου να ανταποκριθούμε στους στόχους παραγωγής, αλλά και στις δυσκολίες που δημιουργεί η κλιματική αλλαγή».

Επίσης, είναι μάλλον απίθανο να διατηρηθεί το τεράστιο πορτφόλιο ετικετών που ήταν διαθέσιμο στο εμπόριο πριν αναλάβει η νέα διοίκηση.

Ετικέτες, όπως η Μαλαγουζιά, το Chateau Carras, το Λημνιό και το Syrah δεν θα μπορούσαν να λείπουν από το μελλοντικό πορτφόλιο.

Μέχρι το τέλος του 2025, αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι επενδύσεις στο οινοποιείο και η αναδιάρθρωση του πορτφόλιο βάσει της παρούσας παραγωγικής δυνατότητας, η οποία θα βασιστεί σε περίπου 2.000 στρέμματα. Από εκεί και πέρα, καθώς ο αμπελώνας θα αναδιαρθρώνεται, θα προκύψουν νέα προϊόντα, τα οποία όπως λέει ο Sergei Smirnov, «θα βασιστούν περισσότερο σε ελληνικές ποικιλίες σε σχέση με την παρούσα φάση.

Δεδομένης της φύσης του Κτήματος, αρκετά από τα νέα προϊόντα θα είναι blends από ξένες και ελληνικές ποικιλίες, ενώ μια αναμενόμενη αλλαγή είναι η αύξηση της καλλιέργειας της ποικιλίας Ασύρτικο».

Τα περισσότερα από τα κρασιά μας ήταν αδικαιολόγητα φθηνά

Η εμπορική στρατηγική του Domaine Porto Carras θα βασιστεί σε ένα πορτφόλιο ετικετών που θα τοποθετηθούν στο μέσο και άνω κομμάτι της αγοράς. Σε αυτήν την κατηγορία ανήκει ήδη το Chateau Porto Carras, το οποίο σχεδόν μέσα σε μια νύχτα, οι αγοραστές είδαν να εκτοξεύεται σε τριπλάσιες ή και τετραπλάσιες τιμές. «Δεν είναι ακριβό τώρα, ήταν πολύ φθηνό πριν», λέει ο Sergei Smirnov, αφήνοντας για μια ακόμα φορά να αιχμές κατά της προηγούμενης διοίκησης.

Δείτε Επίσης

Η παραγωγή μας όταν παραλάβαμε την επιχείρηση ήταν πολύ χαμηλή, γεγονός που μας κατατάσσει σήμερα στα μπουτίκ οινοποιεία. “Μακροπρόθεσμος στόχος είναι να πενταπλασιάσουμε την ετήσια παραγωγή, εστιάζοντας ωστόσο σε premium κρασιά. Θεωρούμε ότι με τον κατάλληλο εξοπλισμό και έμπειρο εργατικό δυναμικό, μπορούμε παράλληλα να αυξήσουμε την παραγωγή και να διατηρήσουμε σε υψηλά επίπεδα την ποιότητα.”, προσθέτει ο ίδιος.

Η νέα διοίκηση φρόντισε να αυξήσει κατά 20% τους μισθούς των εργαζομένων, προκειμένου να προσελκύσει ποιοτικό ανθρώπινο δυναμικό και να δώσει κίνητρα, ώστε το προσωπικό να εργαστεί μακριά από τη Θεσσαλονίκη. Οι εξαγωγές, λόγω της περιορισμένης παραγωγής του Κτήματος σε αυτή τη φάση, δεν είναι από τους πρώτους στόχους της επιχείρησης. «Θέλουμε να επανατοποθετηθούμε στην ελληνική αγορά, κυρίως στον τομέα της HoReCa», λέει Sergei Smirnov, ενώ μια βασική αλλαγή σε αυτήν τη φάση είναι η περιορισμένη παρουσία στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Η στρατηγική της «New Era» του Domaine Porto Carras βασίζεται σε εξίσου ποιοτικά προϊόντα με αυτά του ανταγωνισμού.

Μέσα από αυτήν την οπτική, ο Sergei Smirnov θεωρεί ότι πολλές από τις ετικέτες του Κτήματος ήταν υποτιμημένες και πλέον πωλούνται στην πραγματική τους αξία.

Είμαστε έτοιμοι για οινοτουρισμό και θέλουμε να γίνει βασική πηγή εσόδων

Τα εντυπωσιακά ξενοδοχειακά συγκροτήματα που ακουμπούν στη θάλασσα και στο δάσος δίπλα στους αμπελώνες, με εκατοντάδες κλίνες, είναι μια υποδομή που πολλά οινοποιεία θα ήθελαν να διαθέτουν ως υπηρεσία στους πελάτες τους. «Για πρώτη φορά, ο manager του Domaine Porto Carras και των ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων είναι το ίδιο άτομο», λέει ο Sergei Smirnov και αυτό διευκολύνει κάποιες διαδικασίες συμβίωσης των δύο επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.

Στο οινοποιείο έχουν ξεκινήσει ήδη παρεμβάσεις, ώστε να είναι επισκέψιμο και παράλληλα να βελτιωθεί το ενεργειακό αποτύπωμα, ώστε να μειωθούν τα λειτουργικά έξοδα. Η επιχείρηση συμμετέχει σε δύο αναπτυξιακά προγράμματα, συνολικού ποσού 4,2 εκατομμυρίων ευρώ. Οι παρεμβάσεις γίνονται πολύ προσεκτικά, ώστε να διατηρηθεί η εικόνα της Μπάουχαους αρχιτεκτονικής, μια ακόμα σύνδεση της «New Era» με την προηγούμενη ζωή του Domaine Porto Carras.

Hλεκτρονική έκδοση του free press περιοδικού.
Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση ή η αποσπασματική μεταφορά κειμένων χωρίς τη γραπτή συναίνεση των κατόχων των δικαιωμάτων.

 

ΤΡΟΠΟΙ ΠΛΗΡΩΜΗΣ | ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ | ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ - ΕΠΙΣΤΡΟΦΕΣ

Πλ. Βασιλεως Γεωργιου 6, ΠΑΛΑΙΟ ΨΥΧΙΚΟ 15452, Ελλάδα
Τ 215 555 4430 | info@grapemag.gr
© 2020 Grape Magazine. All Rights Reserved.

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Με την εγγραφή σας στη λίστα των παραληπτών θα λαμβάνετε το newsletter του grape!