Όταν η παγκόσμια αγορά του κρασιού μπλέκεται σε μια κρίση πτώχευσης.
Η εταιρεία Underground Cellar με έδρα το Σαν Φρανσίσκο χρεοκόπησε παρασύροντας πολλούς οινόφιλους που την είχαν εμπιστευτεί. Η εταιρεία πώλησης κρασιού έγινε γνωστή για τα mystery boxes και στη συνέχεια για τις υπηρεσίες φύλαξης που πρόσφερε σε πελάτες της.
Όπως γράφει στο Wine Spectator ο Peter Hellman “σε ένα τμήμα αποθήκης στην Napa Valley, φυλάσσονταν περισσότερα από μισό εκατομμύριο φιάλες κρασιού πάνω σε παλέτες που έφταναν τα 10 μέτρα ύψος. Κάθε φιάλη αγοράστηκε από πελάτες της Underground Cellar, μιας διαδικτυακής εταιρείας με έδρα το Σαν Φρανσίσκο που είχε 24.000 πελάτες. Μεταξύ των πολλών προνομίων, η βασική υπόσχεση της Underground Cellar ήταν ότι θα αποθηκεύει το κρασί που θα αγοράσουν οι πελάτες δωρεάν, υπό ιδανικές συνθήκες, μέχρις ότου να το ζητήσουν για παράδοση”.
Η εταιρεία βρέθηκε αντιμέτωπη με μια μεγάλη οικονομική κρίση που την οδήγησε σε πτώχευση. Οι πελάτες, που είχαν ενθουσιαστεί με την ιδέα των κρασιών σε mystery boxes, τώρα ασχολούνται με νομικές διεκδικήσεις από τη στιγμή που ένας από τους δανειστές απαίτησε την αποπληρωμή ενός δανείου 8 εκατομμυρίων δολαρίων.
Ο διαχειριστής της πτώχευσης είχε σχεδιάσει να πουλήσει τα περιουσιακά στοιχεία στην Triple Point Venture Capital, αλλά διαφωνίες με τους πελάτες οδήγησαν σε μια συμφωνία που μείωσε την επιβάρυνση σε 21%. Ο ίδιος ο ιδρυτής της Underground Cellar, Τζεφ Σο, βρέθηκε στη θέση του πελάτη με κρασιά που παραμένουν εγκλωβισμένα.