Ε- label, τι αλλάζει στις ετικέτες των κρασιών.

Πηνελόπη Κατσάτου

Νέοι κανόνες στο χώρο του κρασιού έρχονται με το νέο έτος, ενώ το τελικό κείμενο της νέας Κοινής Γεωργικής Πολιτικής αναμένεται να ψηφιστεί μέσα στο Φθινόπωρο. Μεταξύ των νέων κανόνων αναμένεται και η υποχρεωτική αναφορά των συστατικών ενός κρασιού καθώς και η διατροφική του ανάλυση, είτε αναγραφόμενες στην ετικέτα είτε μέσω μιας ψηφιακής ετικέτας, e-label.  Σαφέστατα η διαφάνεια ενισχύεται και ο καταναλωτής μπορεί μέσω της ψηφιακής ετικέτας  να ενημερωθεί για το περιεχόμενο της φιάλης ενός κρασιού, ωστόσο πόσο πρακτικό είναι κάτι τέτοιο και πως θα αποφευχθεί η δημιουργία ετικετών-σεντόνι;

Η Σοφία Πέρπερα, εκπροσωπώντας τον Σύνδεσμο Ελληνικού Οίνου μας εξηγεί τι ακριβώς είναι αυτή η περίφημη ψηφιακή ετικέτα αλλά και η U-Label platform, ένα διαδικτυακό εργαλείο που δημιουργήθηκε για να διευκολύνει όσους προωθούν οίνους να παρέχουν λεπτομερείς πληροφορίες στους καταναλωτές.

Η Σοφία Πέρπερα, Χημικός- Οινολόγος, Σύμβουλος Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου.

“Πρόκειται, για μια ειδική ιστοσελίδα που περιλαμβάνει δομημένες πληροφορίες για ένα κρασί για μια συγκεκριμένη αγορά. Η ηλεκτρονική ετικέτα θα είναι προσβάσιμη στους καταναλωτές μέσω ενός μοναδικού QR Code που θα εκτυπώνεται στην πίσω ετικέτα του προϊόντος. Με τη σάρωση του κωδικού QR με ένα smartphone, οι καταναλωτές θα οδηγούνται απευθείας στην ηλεκτρονική ετικέτα του προϊόντος που έχουν σαρώσει, και θα διαβάζουν τις πληροφορίες στην κατάλληλη γλώσσα που θα ορίζεται μέσω γεω-εντοπισμού (geo-localisation).   Η πλατφόρμα δημιουργήθηκε από εξειδικευμένη εταιρεία πληροφορικής σε στενή συνεργασία με την CEEV και την Spirits Europe, συνδυάζοντας έτσι την τεχνογνωσία αιχμής στον τομέα της πληροφορικής και των ψηφιακών εφαρμογών και την σε βάθος γνώση του νομοθετικού πλαισίου που διέπει την παραγωγή και παρουσίαση των οίνων και των ποτών εντός της ΕΕ. 

Ο ΣΕΟ, εκπροσωπώντας πάνω από το 70% της ελληνικής οινοπαραγωγής, μέσω της Ευρωπαϊκής του Οργάνωσης CEEV συμμετέχει ενεργά στις προσπάθειες της Ευρώπης να θεσπιστούν νέοι υποχρεωτικοί κανόνες επισήμανσης, με στόχο την αύξηση της διαφάνειας προς τους καταναλωτές με τρόπο απλό και σύγχρονο. Με την ψηφιακή αυτή προσέγγιση, ο κλάδος του κρασιού πρωτοπορεί και εκσυγχρονίζεται μέσω μιας καινοτόμου διαδικασίας που είναι πολύ πιο φιλική προς το περιβάλλον και άρα προσαρμοσμένη στους βασικούς στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είναι η πράσινη ανάπτυξη και η ψηφιακή προσαρμογή. “

Δείτε Επίσης
ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ ΚΟΛΩΝΑΚΙ

Μέχρι σήμερα το ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο εξαιρούσε τα αλκοολούχα με αλκοολικό βαθμό πάνω από 1,2% (άρα και το κρασί) από την υποχρεωτική ένδειξη του καταλόγου των συστατικών και της διατροφικής δήλωσης.  Ωστόσο από 1ης Νοεμβρίου του 21 η U-Label θα βρίσκεται στον αέρα, ενώ όλες οι ελληνικές οινοπαραγωγικές εταιρείες θα μπορούν να καταχωρούν τις ετικέτες τους. Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι οι εταιρείες μέλη του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου θα έχουν αξιοσημείωτη έκπτωση στην ετήσια συνδρομή τους στην πλατφόρμα U-Label. 

 

Hλεκτρονική έκδοση του free press περιοδικού.
Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση ή η αποσπασματική μεταφορά κειμένων χωρίς τη γραπτή συναίνεση των κατόχων των δικαιωμάτων.


© 2020 Grape Magazine. All Rights Reserved.